Jeg vil helst lade andre fortælle dig, hvad jeg kan..

"Olivia went beyond limits with her ability to drive and coordinate the international marketing strategy and activities"

— Louise Bjürenvall, tidligere kollega UNITY.

Brand etablering, strategi, go-to market og vedholdende action plan.

Hos UNITY opererede jeg som Head of Marketing & Communication, hvor jeg var ombord fra virksomhedens spæde start. Jeg var frontløber for at opsætte det nødvendige team både med eksterne samarbejdspartnere og rekruttering til internt team.

Herefter etablerede jeg en dybdegående brandstrategi, derefter marketingstrategi og handlingsplan og slutteligt agerede jeg tovholder og ansvarlig for, at de rette områder blev igangsat til rette tid og budget.

I krydsfeltet mellem det strategiske og overordnede ansvar i kombination med dage, hvor jeg har fingrene dybt nede i maskinværket, er netop dér, hvor mine styrker skaber værdi for din virksomhed.

Brandstrategi

  • Udvikling af nyt brand & visuel identitet

  • Kernefortælling og brandets formål

Marketing- & kommunikations strategi

  • Handlings- og aktivitetsplanlægning

  • Foto- og video produktioner

  • Social Media opsætning

  • Pressearbejde

  • Influencer set-up

  • Events og lokal aktivering

Tovholder på udvikling af websites og digitale platforme

Udvikling af lokale og internationale kampagner

  • Bred erfaring i Sverige, Finland og Danmark

“Olivia is an engaged, energetic and conscientious colleague, who works efficient and with a can-do attitude no matter the situation. Having Olivia onboard was genuinely an asset”

— Rasmus Kjær, tidligere leder BESTSELLER

Digitale strategier, Sociale Medier, Employer Branding og kreative produktioner.

Mine godt 4 år hos Bestseller brugte jeg først I HR-afdelingen, hvor jeg på tværs af Bestsellers 22 individuelle brands arbejdede med employer branding.

Herefter overtog jeg ansvaret for udviklingen af VILA og VERO MODAs digitale marketing strategier på de sociale medier. Det var på samme tidspunkt, hvor SoMe virkelig boomede og de danske virksomheder fik øjnene op for værdien og det mulige salg, der findes via disse kanaler.

SoMe strategi på globalt niveau (med lokal tilstedeværelse)

  • Udvikling af strategi til sociale medier

  • Udvikling, planlægning og eksekvering af kampagner

  • Træning og onboarding for 12 lande i kampagner og årsaktiviteter

  • Tæt samarbejde med lande og butikker

Udvikling af influencersamarbejder og kreative events

  • Opsætning af strategiske samarbejder med influencers

  • Pop-up events og happenings 

Kreative produktioner

  • Udvikling af større og mindre kampagneproduktioner

  • Eksekvering af photoshoots 

Etablering af nye SoMe koncepter

“Olivia has the ability to quickly envision missed opportunities and with her strategic and creative mind find new ways.This is extremely valuable, and a strong driver for everybody around her”

— Tina Guldbæk, tidligere kollega abrdn

Etablering af marketing- og kommunikations aktiviteter i tæt samarbejde med salgsafdelingen.

Hos abrdn har jeg siddet med ansvaret for markedsføring på adskillige investeringsprojekter. Det gælder alt fra hjemmesider til aktie- og obligationsfonde, til marketing- og brandstrategier for nyopførte ejendomme med fokus på salg af nye ejerlejligheder. Hos abrdn var jeg ansvarlig for at sammensætte det korrekte team, kommunikere KPI’er til ledelsen og sørge for at løfte de operationelle opgaver.

Etablering af brand

  • Visuel identitet og udformning af projerkternes grundfortælling

Marketing strategi

  • Målgrupper og valg af kanaler 

  • Handlingsplan

Website opbygning og vedligeholdelse

Ansvarlig for følgende aktiviteter:

  • Kampagneplanlægning og kreativ storytelling på tværs af projekter 

  • Produktion af billede- og videomateriale

  • Indhentning af testimonials og lokal storytelling

Sociale medier og nyhedsbreve

  • "Olivia went beyond limits with her ability to drive and coordinate the international marketing strategy and activities"

    - Louise Bjürenvall, tidligere kollega UNITY.

  • "I vores samarbejde har nøgleordene for Olivia været forretningsforståelse og drivkraft. Hun tog hurtig bolden og styrede processen, hvilket sikrede et meget tilfredsstillende resultat”

    - Mads Høgh, Høgh Entreprise

  • “Den ugentlige sparring med Olivia og det arbejde hun har udført i forbindelse med lanceringen af min app samt rebranding af min eksisterende virksomhed, har levet 100% op til mine forventninger.”

    - Maria Brønden, Reflekt & The Well Praxis

  • “Olivia har været uundværlig, i struktereringen af vores marketing indsatser. Efter mange mislykkedes samarbejder med diverse bureauer, har vi endelig fundet det rette match.”

    Linda Skov, Meddethele.dk

  • “Er der noget specifikt du vil have os til at sige, for du kan få mig til at sige det hele med den indsats du har gjort”

    - Alexander Christian Almasy, CEO hos Accountview

  • "Olivias hjælp har været min bedste investering i min virksomhed og det er kun starten på et virkelig godt og langvarigt samarbejde.”

    - Trine Stehr, Stehr Regnskab

  • “Tusind tak for godt samarbejde, Olivia. Du indkapslede lynhurtigt vores DNA og forstod vores retning, så begge dele nu skinner igennem i vores identitet”

    - Martin Dalhoff, Ansvarlig for digital og kommerciel strategi

Alt godt starter med en kop kaffe.

Kontakt mig direkte, eller udfyld formularen:

olivia@weststudio.dk
+45 24 21 42 11