Jeg vil helst lade andre fortælle dig, hvad jeg kan..
"Olivia went beyond limits with her ability to drive and coordinate the international marketing strategy and activities"
— Louise Bjürenvall, tidligere kollega UNITY.
Brand etablering, strategi, go-to market og vedholdende action plan.
Hos UNITY opererede jeg som Head of Marketing & Communication, hvor jeg var ombord fra virksomhedens spæde start. Jeg var frontløber for at opsætte det nødvendige team både med eksterne samarbejdspartnere og rekruttering til internt team.
Herefter etablerede jeg en dybdegående brandstrategi, derefter marketingstrategi og handlingsplan og slutteligt agerede jeg tovholder og ansvarlig for, at de rette områder blev igangsat til rette tid og budget.
I krydsfeltet mellem det strategiske og overordnede ansvar i kombination med dage, hvor jeg har fingrene dybt nede i maskinværket, er netop dér, hvor mine styrker skaber værdi for din virksomhed.
Brandstrategi
Udvikling af nyt brand & visuel identitet
Kernefortælling og brandets formål
Marketing- & kommunikations strategi
Handlings- og aktivitetsplanlægning
Foto- og video produktioner
Social Media opsætning
Pressearbejde
Influencer set-up
Events og lokal aktivering
Tovholder på udvikling af websites og digitale platforme
Udvikling af lokale og internationale kampagner
Bred erfaring i Sverige, Finland og Danmark
“Olivia is an engaged, energetic and conscientious colleague, who works efficient and with a can-do attitude no matter the situation. Having Olivia onboard was genuinely an asset”
— Rasmus Kjær, tidligere leder BESTSELLER
Digitale strategier, Sociale Medier, Employer Branding og kreative produktioner.
Mine godt 4 år hos Bestseller brugte jeg først I HR-afdelingen, hvor jeg på tværs af Bestsellers 22 individuelle brands arbejdede med employer branding.
Herefter overtog jeg ansvaret for udviklingen af VILA og VERO MODAs digitale marketing strategier på de sociale medier. Det var på samme tidspunkt, hvor SoMe virkelig boomede og de danske virksomheder fik øjnene op for værdien og det mulige salg, der findes via disse kanaler.
SoMe strategi på globalt niveau (med lokal tilstedeværelse)
Udvikling af strategi til sociale medier
Udvikling, planlægning og eksekvering af kampagner
Træning og onboarding for 12 lande i kampagner og årsaktiviteter
Tæt samarbejde med lande og butikker
Udvikling af influencersamarbejder og kreative events
Opsætning af strategiske samarbejder med influencers
Pop-up events og happenings
Kreative produktioner
Udvikling af større og mindre kampagneproduktioner
Eksekvering af photoshoots
Etablering af nye SoMe koncepter
“Olivia has the ability to quickly envision missed opportunities and with her strategic and creative mind find new ways.This is extremely valuable, and a strong driver for everybody around her”
— Tina Guldbæk, tidligere kollega abrdn
Etablering af marketing- og kommunikations aktiviteter i tæt samarbejde med salgsafdelingen.
Hos abrdn har jeg siddet med ansvaret for markedsføring på adskillige investeringsprojekter. Det gælder alt fra hjemmesider til aktie- og obligationsfonde, til marketing- og brandstrategier for nyopførte ejendomme med fokus på salg af nye ejerlejligheder. Hos abrdn var jeg ansvarlig for at sammensætte det korrekte team, kommunikere KPI’er til ledelsen og sørge for at løfte de operationelle opgaver.
Etablering af brand
Visuel identitet og udformning af projerkternes grundfortælling
Marketing strategi
Målgrupper og valg af kanaler
Handlingsplan
Website opbygning og vedligeholdelse
Ansvarlig for følgende aktiviteter:
Kampagneplanlægning og kreativ storytelling på tværs af projekter
Produktion af billede- og videomateriale
Indhentning af testimonials og lokal storytelling
Sociale medier og nyhedsbreve
Alt godt starter med en kop kaffe.
Kontakt mig direkte, eller udfyld formularen:
olivia@weststudio.dk
+45 24 21 42 11